این کتاب الفبای شیعه و سری از اسرار ال محمد علیهم السلام است.

دعای امیر المومنین (ع) برای سلیم بن قیس

سلیم میگوید : به امیر المومنین (ع) عرض کردم عقده مرا گشودی و برایم واضح کردی و سینه ام را شفا بخشیدی . از خداوند بخواه تا مرا در دنیا و اخرت از اولیای تو قرار دهد؟ فرمود : خداوندا   او  را از انان قرار ده .

سپس حضرت رو به من کرد و گفت : ایا به تو چیزی بیاموزم که از پیامبر ( ص) شنیدم که به سلمان و ابوذر و مقداد اموخت؟ عرض کردم بلی یا امیر المومنین

فرمود : هر صبح و شام 10 مرتبه بگو :

---------------------------------------------------------------

 اللهُمَّ ابْعَثنی عَلى الایمانِ بکَ والتصْدیقٍ 

بمُحَمَّدٍ رَسُولِکَ وَ الولایَةِ لِعَلیَّ بْنِ أبی طالِبٍ وَالایتِمامِ بالأئَمَّةِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ , 

فإنی قدْ رَضیتُ بِذلِکَ یا رَبَّ

----------

(( خداوندا مرا با ایمان به خودت و تصدیق پیامبرت محمد (ص) و ولایت علی بن ابی طالب (ع) و اقتدا به امامان از ال محمد مبعوث فرما . ای پروردگار من به این عقیده راضی هستم))

-----------------------------

عرض کردم یا امیر المومنین (ع) سلمان و ابوذر و مقداد این دعا را برایم نقل کردند و از هنگامی که از ایشان شنیده ام انرا ترک نکرده ام . فرمود تا زنده هستی انرا ترک مکن.

---------------------------------------------------------

یه توضیحی درباره سلیم هم بدم :

سلیم از اصحاب خاص امیر المومنین و امام حسن و امام حسین و امام سجاد (ع) و مححضر امام باقر (ع) را درک کرده است

یه سخن از امام صادق ع درباره سلیم میگم و بس:

امام صادق (ع) :
هر کس از شیعیان و محبین ما کتاب سلیم بن قیس هلالی را نداشته باشد چیزی از مسائل ولایت ما نزد او  نیست و به وسائل ما اگاهی ندارد. این کتاب الفبای شیعه و سری از اسرار ال محمد علیهم السلام است.